Saturday, August 29, 2009

renungan


dunia ini umpama dunia yg luas,
kita adalah kapal belayar di lautan,
telah ramai kapal karam di dalamnya..
andai muatan kita adalah iman,
dan layarnya takwa,
nescaya kita akan selamat dari kesesatan lautan hidup ini..

Thursday, August 27, 2009

coretan

hai,
malam semakin suram,
hari semakin kelam'
hati semakin bungkam'
jiwa tak keruan'
mengapa jiwa begitu tak menentu??
cinta semakin jauh dari sudut hati,
kini hanya mengharapkan cinta hakiki dari ILAHI..
mengapa semua ini terjadi??
mengapa hati keras dalam menerima cinta lelaki??
mungkin hati ini,belum bersedia untuk dimiliki..
tapi jauh di sudut hati diri ini ingin di sayangi,
hati tidak berani dalam bermain hati,
kerna takut merana diri,
(^_^)

Monday, August 24, 2009

slmt bposa suma..
sori la lama x update blog..
sibuk bercuti..
bru je pn blik kmarin..
huhuhu..
rasanya mcm x sbr nk raya..
bkn je raya..
nk pindah kk..huhuhu
hari2 nk hitung hari ni..
anyway,saya akn tetap truskn idup d cni.
n i will do the best 2 my stdy..
n not forget,i want to say thank so much 2 my family..
especially..to my brother bcoz give me change to stdy..
i will make my family proud to me..
insyallah..amin..

Monday, August 10, 2009

15hb gue cuti..

rasanya tak sbr nk g cuti ni tau,
aq mo blik kg!!rindu btl suda aq mo pulang ni..
bosan btl aq cni..
huhu..
mcm d penjara,sunyi,sepi,lonely,suma la..
apapn i will come back to kk next year..
i will,
today i have 3 claz but i have to extend 1 claz,
bcoz,my lec cancel my clazz..
wah!!bi g2 loh..
mentang2 suma subjek ambi bm..
k la slm,
nt2 la update balik..

Wednesday, August 5, 2009

tau tak itu cinta


tau tak cinta itu pelangi,
sbb ia indah mewarnai diri,
tau tak cinta itu memori,
sbb ia susah nak buat kita lupa,
tau tak cinta itu bahgia,
sbb bila dia ada kita rasa sempurna,
tau tak cinta itu teman,
sbb dia peneman di kala kesunyian,
tau tak cinta itu cahaya,
sbb dia berikan kita sinar bahagia,
tau tak cinta itu mcm minyak wangi,
sbb ia mampu mengabui mata kita,
tau tak cinta itu permata,
sebab ia bernilai tiada gantinya,
tau tak cinta itu kesedihan,
sbb ia mampu membuat kita menangis,
tau tak cinta itu ombak,
sbb ia slalu bergelora dlm perasaan,
tau tak cinta itu satu hiburan,
sbb ia menghiburkan kita,
tau tak cinta itu ceria,
sbb ia mampu buat kita ketawa,
tau tak cinta itu kesakitan,
sbb kalau terluka kita akan rasa kepedihan,
tau tak cinta itu ujian,
sbb ia perlukan kekuatan,
tau tak cinta itu bunga,
sbb ia mekar dlam diri kita,
CINTA,itu ada 99 kepahitan,
1 kebahagiaan
kerana kebahagiaan itu la buat manusia paling bermakna..

al kisahnya..


diri kini berada d sebuah pulau yang cantik,menarik,indah
dan nice to look la..tp tak tau knapa hati tetap jg tidak tenteram di sini
biasa la,jauh d rantauan la katakan..
tapi walau bagaimana pun hati tetap merasa gembira kerana pd sem dpn aq akn
berpindah ke kk..
gembira la jg..
tp kehidupan d cni harus d teruskan jg..
antara mata pelajaran yang aq ambil :
1.etika&akhlak
2.pengaturcaraan komputer
3.english 4 comunication & grammar
4.interim
5.titas
6.etika&profesional dlm it
7.teknik&kemahiran belajar
tapi semua ini d ajar dlm bhsa inggeris,kecuali titas
i must carry on in myself,
seperti kata dekan ssil,
"SUCCES CAN BE MINE"
and i will do it 4 my life..
so doakanlah hamba selalu..
hanya ALLAH memahami diri ini..

kalam hati

kesunyian,kesepian semuanya bersarang d dlm hati..
diri buntu dlm menjalani hidup dlm onak dan duri,
sesekali diri tersungkur,namun bangun kembali,
hati harus d didik dlm menenpuh hidup yang hakiki,
hidup ini harus d teruskn.
dunia bantu lah aq dlm mengenali erti kehidupan ini.
salam..
<>